Media Yawn at ‘Horrifying’ Discovery of 2000 Aborted Babies at Doctor’s Home

By Scott Whitlock

The “stunning and horrifying” discovery of over 2000 aborted babies in the home of a now-dead abortionist has drawn just scant coverage on the cable channels and nothing on the networks. The New York Times reported on the grisly finding, but relegated Dr. Ulrich Klopfer to page A-22 of the paper.

The headline blandly explained, “More Than 2,200 Preserved Fetuses Found at Property of Dead Doctor, Officials Say.”

CNN’s Ana Cabrera seemed appalled as she reported on the “grisly discovery.” But the network allowed just a scant 36 seconds. She explained, “A stunning and horrifying discovery in Indiana. The family of a doctor who operated an abortion clinic before his death found more than 2,000 medically preserved fetal remains on his property.” She added, “He died earlier this month and relatives made this grisly discovery on Thursday while going through his property.”

In addition to the mention on CNN, Fox News has covered the story (on Fox and Friends, Fox News at Night and Tucker Carlson), as well as Fusion’s U News and OAN’s Tipping Point. The lack of media coverage is all the more stark considering that this happened in the vicinity of a 2020 Democratic presidential candidate. Doctor Klopfer’s clinic was in South Bend, Indiana.

On Tipping Point, Monday, Live Action President Lila Rose noted, “This is in Mayor Pete’s backyard, presidential hopeful Pete Buttigieg’s backyard. This is his hometown where he was mayor.”

Host Liz Wheeler condemned the journalistic lack of interest: “I think the bias from the media is obvious here. Because if this was a situation where an employee at a morgue who hoarded 2,246 bodies of dead people in his home this would be national headlines. Everybody would be reading about this grisly, shocking story.”

The New York Times write-up, by Derrick Bryson Taylor, waited until paragraph 12 (of a 15 paragraph story), to mention that Klopfer once performed an abortion on a 10-year-old girl. Not in the story was this point mentioned on

In a 2014 case brought against Klopfer in South Bend by the St. Joseph County Prosecutor’s Office, it was alleged that he performed an abortion on a 13-year-old girl and did not report it for six months. The case was dismissed after he went through a court diversionary program.

In 2011, the disturbing case of abortionist Kermit Gosnell similarly was downplayed by journalists. The Media Research Center’s Brent Bozell and Tim Graham wrote in 2017:

Back in 2011, the Philadelphia Inquirer published the story on Gosnell’s workplace and it was chilling: “Semiconscious, moaning women sat in dirty recliners and on bloodstained blankets. The air reeked of urine from the flea-infested cats permitted to roam the clinic. There was blood on the floor and cat feces on the stairs.”

How could this happen? The national media were barely curious. CBS Evening News offered one story, NBC’s Today managed 50 vague words and ABC was AWOL. Rachel Maddow anchored an entire hour-long special on the shooting death of Kansas abortionist George Tiller, but a Nexis search at that time found not she, nor anyone else on MSNBC could locate the name Kermit Gosnell.

Editor’s note. This appeared at Newsbusters and is reposted with permission.